Installatie

Kijk je een aantal keren mee bij Scouting Lent en vind je het leuk? Dan vragen we je of je geïnstalleerd wilt worden.

De installatie zelf is een officieel momentje. We vragen je naar voren bij de vlag te komen en met hun rechterhand het “welpen- of scoutssaluut” te maken. Dit “saluut” is met de wijs-, middel- en ringvinger omhoog, en de duim en pink tegen elkaar aan.

Daarna zeggen ze de scoutingbelofte na:

“Ik beloof mijn best te doen een goede welp/scout te zijn, iedereen te helpen waar ik kan, en me te houden aan de scoutswet. Jullie kunnen op me rekenen.”

Door de leiding wordt vervolgens de das aangereikt en worden de insignes afgegeven. Daarna hoor je er echt bij!

Kosten

Bij je installatie heb je éénmalig kosten voor je scoutfit (blouse), je das, dasring en de insignes. Deze kosten zijn ca. 35,00 voor de blouse (zelf aanschaffen bij de scoutshop, of tweedehands via Marktplaats) en € 17,50 voor de rest.  Ruim voor je installatie krijg je daarover meer informatie van de leiding.