Over Scouting Lent

Scouting staat voor uitdaging! Scouting Nederland is de grootste jeugd- en jongerenorganisatie van Nederland. Als lid van Scouting Lent kun je meedoen aan de opkomsten op zaterdag, mee op kamp en meedoen aan allerlei regionale, landelijke of internationale evenementen.

De historie van Scouting Lent gaat terug naar 1946, toen we nog Sint Bernardusgroep heetten. Maar omdat we in 2020 een herstart hebben gemaakt, zijn we een jonge en nog niet al te grote groep. Daardoor zijn we een hecht team, met veel plezier in het scoutingspel! We bieden leuke en spannende activiteiten waarmee kinderen en jongeren worden uitgedaagd en staan midden in de wijk. Daar zul je ons ook geregeld tegenkomen. Zo assisteren we bij de jaarlijkse Dodenherdenking in Lent en doen we mee met de collecte van Jantje Beton. Natuurlijk zijn we ook vaak in de natuur te vinden.

Onze leden maken niet alleen vrienden voor het leven, maar groeien in hun persoonlijke ontwikkeling!

Onze speltakken

Scouting Lent heeft drie speltakken: Welpen (7-10 jaar), Scouts (11-15 jaar) en Explorers (14+ jaar). Daarnaast hebben we een actieve groep met hulpouders, die geregeld bijspringen met allerlei verschillende klusjes.

Regio ZON

Onze groep maakt deel uit van de Scouting Regio ZON. De regio ondersteunt bij trainingen en geregeld doet onze groep mee aan regio-activiteiten zoals de Regionale Scouting Wedstrijden.